tisdag 2 september 2008

Dikt - skräm mina spöken till tystnad

Begrav mig i min egen glömska
medan ett förvirrat regn sköljer över huden och spolar bort smärtan (sanningen?)
Gråt inte.
Dina tårar dränker mig och föraktar mina känslor
Gå ut och se livet genom mina svarta solglasögon och känn
hur det är att vara jag

Sedan, när mina stumma skrin har tystnat
Möt mig i glömskans fält,
där de röda blombladen får färg av mina brustna illusioner
Släpp ut mig ur mitt fängelse av förväntningar och se mig –
se mig så lever jag

Medan sanden rinner ut och blir till stjärnor i förlåtelsens källa
Håll min trygghet i dina händer
och skräm mina spöken till tystnad
21 mars 1996
Jag hittade min bok med dikter från de mörka åren, och eftersom de är en del av vem jag var då, och under långa perioder det enda riktigt personliga jag skrev, vill jag dela med mig av dem.

Om någon vill använda texter från den här bloggen så kom ihåg att materialet är upphovsrättsskyddat och inte får publiceras utan information om upphovsman och referens. Jag ber därför om att du i så fall länkar till mig och helst ber om lov innan.

2 kommentarer:

House Of .... sa...

får man länka hit om man tycker det du skriver är bra`?

Milla sa...

Den här dikten var underbar. Får jag lov att lägga in den på min blogg? Jag ska givetvis skriva att det är du som skrivit den och länka till dig :)